fbpx
 

Health2Work verhoogt de kwaliteit van haar diensten en bespaart 20% tijd door beter inzicht in de customer journey

Meer inzicht, intern gebruiksgemak,
tevreden klanten

De uitdaging

 

Health2Work is een klant gedreven organisatie, die continu bezig is haar klanten zo optimaal mogelijk te ondersteunen. Van het geven van advies tot het leveren van diensten en producten op het gebied van ergonomische werkplekinrichting. Om dit kwalitatief goed te kunnen doen is het van essentieel belang dat ze weten waar de klant zich bevindt in de customer journey. In het voorgaande CRM-pakket kon die niet inzichtelijk gemaakt worden. Daardoor kregen klanten en de accountmanagers van Health2Work niet altijd real-time de benodigde informatie.

 

De uitdaging die ontstond was om alle klantinformatie overzichtelijk in één systeem te hebben. Een opdracht die teveel buiten scope viel voor de applicatieleveranciers. Een typische klus voor Ifective, die we dan ook met beide handen hebben aangenomen. Om de wensen en eisen van de oplossing te bepalen zijn medewerkers van Health2Work geïnterviewd en betrokken. Ook werd door Health2Work een applicatieselectie gemaakt, waarin de customer journey geïmplementeerd en inzichtelijk gemaakt kan worden.

Dé ergonomische kennispartner

 

Health2Work is dé ergonomische kennispartner in Nederland en heeft als doel om te adviseren over gezonde en efficiënte werkomgevingen en het daadwerkelijk verzorgen hiervan. Hiervoor heeft Health2Work een oplossing voor diverse leeftijdsgroepen, in verschillende werkomgevingen en in diverse levensfasen. Dit doen zij via ergonomische producten, werkplekanalyses, projectinrichting en door het geven van trainingen en workshops over gezond gebruik van de werkplek en de artikelen die Health2Work levert.

 

Van vraagstelling naar oplossing

 

Om de vraag van Health2Work goed te begrijpen en een passende oplossing te bieden zijn de requirements verder uitgewerkt en omgezet naar een functioneel en technisch ontwerp. Vanuit dit ontwerp, waarin ook goed is gekeken naar usability en informatiebeschikbaarheid, is een oplossing gebouwd waarmee Healt2Work nu real-time inzicht heeft in de lifecycle van klantprocessen. Ifective heeft deze integratie-oplossing inmiddels geïmplementeerd en zorgt ervoor dat de oplossing beschikbaar is alsmede snel werkt.

 

 

 

Behaalde resultaten voor Health2Work

 

Silke Bil, projectmanager van het MOAP-project bij Health2Work, vertelt vol enthousiasme: “Door onze systemen met elkaar te integreren zijn de medewerkers van Health2Work 20% minder tijd kwijt in het klantproces. Hierdoor is Health2Work zichtbaar efficiënter geworden. De tijdsbesparing wordt gerealiseerd doordat orders – en andere klantinformatie – niet meer afzonderlijk van elkaar in 3 verschillende systemen ingevoerd dienen te worden. Hierdoor kunnen consultants meer tijd steken in advies over een gezonde werkplek!”

 

Ze vervolgt: “Daarnaast is de marge op foutieve invoer van informatie geminimaliseerd, waardoor onze medewerkers altijd en overal inzicht hebben in de actuele en correcte informatie van onze klanten en in hun customer journey. Door de door Ifective opgeleverde oplossing hebben alle medewerkers toegang tot orderinformatie en gemaakte afspraken tijdens salesgesprekken. Hierdoor neemt de kwaliteit van de klantcontacten enorm toe. Met de integratie van de verschillende systemen worden taken simpeler en wordt informatie ontdubbeld.

 

Positief gevolg is ook dat wij onze klanten sneller kunnen bedienen. Klantvragen kunnen veel sneller en adequater beantwoord worden omdat we weten wat de klantstatus en voortgang is en we hier direct op kunnen anticiperen. Informatie over welke afspraken er gemaakt zijn tussen ons en de desbetreffende klant is direct en voor iedereen beschikbaar. “

Verwachtingen versus realisatie

 

Silke: “De oplossing van Ifective voldoet absoluut aan onze verwachtingen. Ik kan gerust zeggen dat de situatie die wij wensten, bereikt is met deze integratie-oplossing. We zijn dan ook trots op het feit dat we alle items op de wensenlijst van de werknemers hebben kunnen afvinken.“ Als projectmanager kijkt Silke terug op een goed geoliede samenwerking: “Wat ik positief vind in de samenwerking met Ifective is dat we op een hele leuke en succesvolle manier konden samenwerken en op een gefaseerde manier tot een mooi eindresultaat zijn gekomen binnen tijd, budget en gestelde kaders.“

De integratie van het hele verkoopproces!

 

In dit project zijn de planningsapplicatie PTV (on-premise), CRM-applicatie PerfectView, productconfigurator Elfskot en ERP / Boekhoudpakket Exact Online geïntegreerd middels Microsoft Azure Integration Services. Voor meer ervaringen met deze koppeling zie hier [link naar techniekpagina].

 

 

Meer weten over de Health2Work case?

Neem contact op met Adriaan de koning, telefoon 06 20 74 20 33

 

Close x

Ik ben geïnteresseerd in de Ifective Business Challenge

  • Laat je e-mailadres of telefoonnummer achter en we vertellen je er graag meer over!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.