fbpx
 

Primeur met Microsoft technologie

 

Microsoft heeft in februari van dit jaar de Skype trusted Application API beschikbaar gesteld. Hiermee geeft Microsoft ontwikkelaars de mogelijkheid om Skype rechtstreeks te integreren in applicaties. Ifective heeft deze nieuwe technologie als eerste toegepast in een Proof Of Concept. Deze POC heeft inmiddels geleid tot een opdracht om Skype te integreren in een bestaand business platform.

Klantcontact zonder barrière

De eindklant kan on-demand communiceren binnen de vertrouwde omgeving van de business applicatie. Het grote voordeel is dat de eindklant niet langer software hoeft te installeren op zijn device. De eindklant kan via één klik een communicatiekanaal kiezen: chat, video, voice groepsmeeting. De communicatie wordt automatisch opgeslagen en is voor alle betrokkenen achteraf on-demand beschikbaar. Het unieke van deze oplossing is dat het bestaande business platform van onze klant wordt uitgebreid met alle mogelijke communicatiekanalen en automatische afhandeling via chatbots. Kortom: Klantcontact zonder barrière.

De case

Contact opnemen, waar, wanneer en hoe de klant dat wil. Met deze klantvisie is ons team aan de slag gegaan. De uitdaging voor ons was om services als schermdelen, chat, audio en video support uiterst gebruiksvriendelijk beschikbaar te maken voor niet-technische eindgebruikers. Op elk device, met maximaal één handeling en zonder aanvullende software te installeren. Vanwege de lagere kosten ten opzicht van bekende oplossingen als Teamviewer, Webex en GoToMeeting én de ondersteuning van chatbot functionaliteit koos de klant om Skype for Business verder te onderzoeken.

 

Wil jij weten wat Skype for Business voor jou kan betekenen? We vertellen het je graag! Neem contact met ons op!