fbpx
 

Eén keer inloggen voor medewerkers, klanten en partners

Creëer groei door medewerkers, klanten en partners beter te servicen

Zijn deze uitdagingen herkenbaar?

 

  • Klanten, distributeurs en ketenpartners die cruciaal zijn voor jouw verdienmodel hebben niet of moeizaam toegang tot jouw applicaties en data.
  • Medewerkers moeten voor elke applicatie opnieuw inloggen.
  • Gebruikers wachten op beheerders voor het wijzigen van (vergeten) wachtwoorden.
  • Door de komst van cloud applicaties, mobiele devices en ketensamenwerkingen spenderen beheerders meer en meer tijd aan het beheren van user accounts.
  • Buiten kantoor is het lastiger om toegang te krijgen tot applicaties.
  • Zijn mijn kostbare gegevens eigenlijk nog wel goed beschermd?
  • Weet ik zeker dat bij het vertrek van een medewerker alle applicaties en daarmee gevoelige data niet meer toegankelijk zijn?

 

Deze uitdagingen zien wij vaak bij MKB(+) en grotere organisaties. Ifective gaat deze uitdagingen graag aan en levert resultaten.

 

Verder praten? Laat je gegevens achter of bel Adriaan op 06 20 74 20 33


 

Standaard stappenplan

 

Wij laten jouw medewerkers, klanten en/of partners simpeler inloggen, zodat zij maximaal bijdragen aan jouw business case.

 

  • Bepalen huidige situatie en de doelstellingen
  • Bepalen van de applicaties per gebruikersgroep
  • Bepalen processen voor het goedkeuren, aanmaken, wijzigen en verwijderen van accounts
  • Bepalen wenselijkheid selfservice door gebruikers
  • Bepalen overige beveiligingsvereisten (Multifactor, device en (geo)locatie)
  • Business case opstellen om te bepalen welke voordelen het project gaat opleveren
  • Implementatieplan opstellen om wijziging in techniek en organisatiewijziging te borgen
  • Applicaties gereed maken voor single sign-on
  • Inrichten single sign-on
  • Project opleveren
  • Project overdragen naar beheer

 

Geïnteresseerd geraakt? Laat je gegevens achter
of bel Adriaan op 06 20 74 20 33


 

Single sign-on: simpeler en veiliger

 

Internationaal onderzoek toont dat in 80% van alle succesvolle hacks de aanvaller binnen komt met een werkend wachtwoord. Het gaat om simpele wachtwoorden die gemakkelijk te hacken zijn en wachtwoorden die gekraakt zijn op internet (voor privé gebruik) en nog steeds gebruikt worden om in te loggen bij jouw bedrijf. Voor meerdere applicaties gebruiken medewerkers en klanten hetzelfde wachtwoord. Met één wachtwoord is dan alles toegankelijk.

 

Bedenk eens hoeveel medewerkers, klanten en partners bij jou kunnen inloggen. Hun frustratie is dat ze voor een groot aantal applicaties verschillende wachtwoorden moeten onthouden. En dan blijven simpele wachtwoorden bestaan indien sterkere niet afgedwongen worden.

 

Door klanten, medewerkers één sterk wachtwoord in te laten geven voor toegang tot alle applicaties, los je de frustratie van continu inloggen op én zorg je er voor dat hackers niet bij jouw kostbaarheden kunnen.


 

Volledige ontzorging

 

Wij zijn een full service partner. In overleg kunnen wij single sign – on realiseren, inclusief het realiseren van aanpassingen aan bestaande applicaties. Naast het technische aspect hebben wij oog voor de organisatorische kant. Gebruikers, klanten en partners krijgen een andere inlogervaring en meerdere processen zullen anders lopen. Wij brengen deze veranderingen in kaart en zijn in staat via communicatiecampagnes en trainingen deze veranderingen succesvol door te voeren.

 

Geïnteresseerd geraakt? Laat je gegevens achter
of bel Adriaan op 06 20 74 20 33


 

Okta partner

 

We zijn geaccrediteerd Okta partner en hebben brede ervaring in het implementeren van IAM oplossingen om single sign-on te realiseren en de beheerlast te verlagen. Door onze praktijkervaring met Microsoft IAM producten weten we exact welke voordelen Okta kan opleveren voor eindgebruikers en beheerders.

Close x

Meer weten over de meerwaarde van Single-Sign-On?

  • Vul je email adres of telefoonnummer in en wij nemen zsm contact met je op!